Προσοχή στην προώθηση των e-mail

Συχνά πυκνά όλοι λαμβάνουμε διάφορα mail με αστείο, ενδιαφέρον ή χρήσιμο περιεχόμενο που αποφασίζουμε ότι αξίζει να προωθήσουμε στους φίλους μας. Ωστόσο, ο περισσότερος κόσμος δεν συνειδητοποιεί ότι με αυτό τον τρόπο δημοσιοποιεί προσωπικά στοιχεία των φίλων του, χωρίς την συγκατάθεσή τους. Συγκεκριμένα, σε κάθε mail που προωθείται, από αμέλεια περιέχονται όχι μόνο όλες οι διευθύνσεις των φίλων μας στους οποίος προωθήσαμε το μήνυμα, αλλά και όλων όσων έχει αποσταλλεί το μήνυμα πριν φτάσει σε εμάς! Ως αποτέλεσμα, όλες αυτές οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις μεταφέρονται απροστάτευτές σε άγνωστα χέρια. Αυτό όχι μόνο παραβιάζει το προσωπικό απόρρητο που δικαιούμαστε όλοι, αλλά βοηθάει τους spammers να ανακαλύπτουν τις διεύθύνσεις μας και να μας στέλνουν ανεπιθύμητα διαφημιστικά και κακόβουλα μηνύματα. Αυτό όμως μπορούμε να το αλλάξουμε, φτάνει να υιοθετήσουμε έναν καλύτερο τρόπο προώθησης των μηνυμάτων μας.

Τα βασικά πεδία μίας φόρμας αποστολής e-mail είναι τα εξής:

  • To (Προς)
  • Cc (Κοινοποίηση)
  • Bcc (Κρυφή Κοιν.)
  • Θέμα (Subject)
  • Σώμα (Body)

 Στο πεδίο “Προς:” τοποθετείται κανονικά μονάχα μία διεύθυνση, η διεύθυνση του ατόμου στο οποίο απευθύνεται το μήνυμα. Στο πεδίο “Cc:”, τοποθετούνται οι διευθύνσεις προς τις οποίες κοινοποιούμε το μήνυμα. Όλοι οι παραλήπτες θα μπορούν να δουν τα ονόματα και τις διευθύνσεις που γράφτηκαν στα πεδία “To:” και “Cc:”. Ωστόσο, μία διεύθυνση που προτέθηκε στο πεδίο “Bcc:” (κρυφή κοινοποίηση) θα παραμείνει παραμείνει κρυφή από τους υπόλοιπους παραλήπτες. Επομένως, μία καλή πρακτική είναι να γράφουμε στο πεδίο “To:” την δική μας διεύθυνση, σα να το στέλναμε στον εαυτό μας, ενώ τις διευθύνσεις των φίλων μας στο πεδίο “Bcc:”. Ένα παράδειγμα φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.

Εδώ, στο πεδίο “To:” βάζουμε την δική μας διεύθυνση (δηλ. του αποστολέα) που είναι πχ η comp@realm.gr, ενώ τους φίλους μας, Γιώργο, Τάκης, κλπ, τους προσθέτουμε στο πεδίο “Bcc:”. Έτσι, όταν κάποιος λάβει ένα το μήνυμα θα δει μόνο της δική μας διεύθυνση και τη δική του και όχι όλων των υπολοίπων.

Τέλος, δεν ξεχνάμε να διαγράψουμε από το σώμα του κειμένου τις κεφαλίδες των προηγούμενων αποστολών. Αυτές δυστυχώς μπαίνουν αυτόματα και συνεπώς οφείλουμε να τις αφαιρέσουμε χειροκίνητα. Στο παρακάτω παράδειγμα όλες αυτές τις σειρές με τις διευθύνσεις πρέπει να τις μαρκάρουμε και να τις σβήσουμε πριν πατήσουμε προώθηση του μηνύματος.

Αν όλοι ακολουθήσουμε τα παραπάνω απλά βήματα και τα κάνουμε συνήθεια σε κάθε πρώθηση e-mail θα συνεισφέρουμε στη διαφύλαξη του απορρήτου των φίλων μας καθώς και στην παγκόσμια προσπάθεια καταπολέμησης της ανεπιθύμητης και κακόβουλης αλληλογραφίας. Ένα πρόβλημα που στοιχίζει στις εταιρίες (και άρα και σε εμάς ως καταναλωτές) εκατομμύρια δολάρια ετησίως και οφείλεται κυρίως στην αμέλεια και την τεχνολογική μας άγνοια.

Happy mailing! 🙂

email